Podstawowym założeniem ulgi jest możliwość dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów, które przedsiębiorca poniósł, żeby rozszerzać swoje rynki zbytu. Są to koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów.
Mogą z niej skorzystać przedsiębiorcy opodatkowani:
- według skali podatkowej (PIT-36)
- podatkiem liniowym (PIT-36L)
- podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT-8).
Przedsiębiorca może skorzystać z ulgi pod warunkiem, że od końca roku, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów w okresie kolejnych dwóch lat podatkowych:
- zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w kolejnym roku lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
- uczestnictwa w targach poniesione na organizację miejsca wystawowego,
- działań promocyjno-informacyjnych,
- dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów,
- przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów,
- przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.
- W danym roku podatkowym można odliczyć 1 mln zł.
Jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje na ten temat, zachęcamy do kontaktu przez formularz kontaktowy! Wspólnie dokonamy analizy możliwości Twojego przedsiębiorstwa!