Dotacje dla firm

Promocja marki innowacyjnych MŚP – uzyskaj dofinansowanie i zaprezentuj swoją firmę na targach - Dotacje dla firm



W ramach programu FENG 2021-2027, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór wniosków w ramach działania 2.25  Promocja marki innowacyjnych MŚP na udział m.in. w branżowych targach zagranicznych, który ruszył 15 października 20242. 

Dla przedsiębiorców, którzy planują ekspansję na rynki międzynarodowe, wejście w zagraniczne środowisko biznesowe jest procesem wymagającym wielu działań i strategii. Udział w międzynarodowych targach może stanowić kluczowy element ich strategii marketingowych, umożliwiając nawiązanie nowych kontaktów i promowanie innowacyjnych rozwiązań. Program ten jest doskonałą okazją do uzyskania wsparcia, które może ułatwić budowanie marki na arenie międzynarodowej.

Jak działanie 2.25 wspiera promocję Twojej marki?

W ramach tego konkursu możliwe jest uzyskanie dofinansowania na projekty, które mają na celu zwiększenie potencjału eksportowego MŚP na rynkach zagranicznych. Szczególny nacisk kładziony jest na udział w targach branżowych wymienionych na liście wydarzeń, gdzie będą organizowane stoiska narodowe dla odpowiednich sektorów. 

Link do listy wydarzeń: Promocja eksportu – Ministerstwo Rozwoju i Technologii – Portal Gov.pl 

Dofinansowanie obejmuje również uczestnictwo w wyjazdowych misjach gospodarczych w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem Wnioskodawcy w innych targach w charakterze zwiedzającego lub konferencjach branżowych/ seminariach, w które wpisuje się projekt w czasie trwania misji oraz przeprowadzenie kampanii promocyjnej.  

Promocja marki – na co, kiedy i dla kogo?

Z dotacji mogą skorzystać mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa, prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 

Przyjmowanie wniosków trwa już od 15 października 2024, zakończenie to 28 listopada 2024.

Intensywność wsparcia wynosi do 50% wartości projektu i co należy podkreślić – nie ma minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych w projekcie. 

W ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, działania 2.25 można ponieść m.in następujące koszty: 

  • wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; 
  • przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych;
  • koszty pośrednie,
  • koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; Na wyjazdy służbowe obowiązuje stawka jednostkowa w zależności od regionu, w którym odbywa się impreza międzynarodowa: 
Obszar Stawki jednostkowe na osobę
Europa 5 114,00 zł
USA 10 394,00 zł
Świat 8 103,00 zł

Skuteczna kampania promocyjna firmy - jak wykorzystać działanie 2.25?

W celu zwiększenie swoich szans na uzyskanie dofinansowania, powinieneś:

  1. Należeć do jednego z następujących sektorów gospodarki:
  • sektor medyczny i farmaceutyczny,
  • sektor budowy i wykańczania budowli,
  • sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki,
  • sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ),
  • sektor IT/ICT,
  • sektor przemysłu kreatywnego,
  • sektor kosmetyczny,
  • sektor maszyn i urządzeń,
  • sektor meblarski,
  • sektor motoryzacyjny,
  • sektor pojazdów szynowych,
  • sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi,
  • sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania,
  • sektor lotniczo-kosmiczny,
  • sektor spożywczy.
  1. Wpisywać się w tematykę wydarzeń targowych wskazanych we wniosku.
  2. Zaplanować udział w co najmniej jednych targach branżowych jako wystawca na stoisku narodowym.
  3. Posiadać prawo dysponowania marką (własność marki należy rozumieć jako prawo przedsiębiorstwa do korzystania z nazwy, symbolu, wzoru, znaku graficznego lub ich kombinacji).
  4. Prowadzić  działalność eksportową przez dwa kolejne lata obrachunkowe w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
  5. Twoje przychody ze sprzedaży towarów i usług na eksport na koniec 2023 r. wynoszą co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.
  6. Ponosić nakłady na działalność B+R i/lub wdrożyłeś innowację w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych przed złożeniem wniosku (potwierdzone sprawozdaniem PNT-01, PNT-02 lub PNT-02-u składanym do GUS).

Działanie 2.25 „Promocja marki innowacyjnych MŚP” to doskonała okazja dla polskich przedsiębiorców, aby zwiększyć swoją obecność na rynkach światowych, nawiązać nowe kontakty biznesowe i skorzystać z finansowego wsparcia. Udział w targach oraz misjach może przynieść korzyści, które przyczynią się do dalszego rozwoju i sukcesu firmy na arenie międzynarodowej.

Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem dofinansowania na wyjazd na targi w ramach działania 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP lub masz więcej pytań skontaktuj się z nami!

tel.: +48 731 017 900
e-mail: kontakt@k2biznes.pl
lub poprzez formularz kontaktowy:
Przewiń do góry