W ramach programu FENG 2021-2027, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór wniosków w ramach działania 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP na udział m.in. w branżowych targach zagranicznych, który ruszył 15 października 20242.
Dla przedsiębiorców, którzy planują ekspansję na rynki międzynarodowe, wejście w zagraniczne środowisko biznesowe jest procesem wymagającym wielu działań i strategii. Udział w międzynarodowych targach może stanowić kluczowy element ich strategii marketingowych, umożliwiając nawiązanie nowych kontaktów i promowanie innowacyjnych rozwiązań. Program ten jest doskonałą okazją do uzyskania wsparcia, które może ułatwić budowanie marki na arenie międzynarodowej.
Jak działanie 2.25 wspiera promocję Twojej marki?
W ramach tego konkursu możliwe jest uzyskanie dofinansowania na projekty, które mają na celu zwiększenie potencjału eksportowego MŚP na rynkach zagranicznych. Szczególny nacisk kładziony jest na udział w targach branżowych wymienionych na liście wydarzeń, gdzie będą organizowane stoiska narodowe dla odpowiednich sektorów.
Link do listy wydarzeń: Promocja eksportu – Ministerstwo Rozwoju i Technologii – Portal Gov.pl
Dofinansowanie obejmuje również uczestnictwo w wyjazdowych misjach gospodarczych w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem Wnioskodawcy w innych targach w charakterze zwiedzającego lub konferencjach branżowych/ seminariach, w które wpisuje się projekt w czasie trwania misji oraz przeprowadzenie kampanii promocyjnej.
Promocja marki – na co, kiedy i dla kogo?
Z dotacji mogą skorzystać mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa, prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Przyjmowanie wniosków trwa już od 15 października 2024, zakończenie to 28 listopada 2024.
Intensywność wsparcia wynosi do 50% wartości projektu i co należy podkreślić – nie ma minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych w projekcie.
W ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, działania 2.25 można ponieść m.in następujące koszty:
- wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie;
- przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych;
- koszty pośrednie,
- koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; Na wyjazdy służbowe obowiązuje stawka jednostkowa w zależności od regionu, w którym odbywa się impreza międzynarodowa:
Obszar | Stawki jednostkowe na osobę |
Europa | 5 114,00 zł |
USA | 10 394,00 zł |
Świat | 8 103,00 zł |
Skuteczna kampania promocyjna firmy - jak wykorzystać działanie 2.25?
W celu zwiększenie swoich szans na uzyskanie dofinansowania, powinieneś:
- Należeć do jednego z następujących sektorów gospodarki:
- sektor medyczny i farmaceutyczny,
- sektor budowy i wykańczania budowli,
- sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki,
- sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ),
- sektor IT/ICT,
- sektor przemysłu kreatywnego,
- sektor kosmetyczny,
- sektor maszyn i urządzeń,
- sektor meblarski,
- sektor motoryzacyjny,
- sektor pojazdów szynowych,
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi,
- sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania,
- sektor lotniczo-kosmiczny,
- sektor spożywczy.
- Wpisywać się w tematykę wydarzeń targowych wskazanych we wniosku.
- Zaplanować udział w co najmniej jednych targach branżowych jako wystawca na stoisku narodowym.
- Posiadać prawo dysponowania marką (własność marki należy rozumieć jako prawo przedsiębiorstwa do korzystania z nazwy, symbolu, wzoru, znaku graficznego lub ich kombinacji).
- Prowadzić działalność eksportową przez dwa kolejne lata obrachunkowe w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
- Twoje przychody ze sprzedaży towarów i usług na eksport na koniec 2023 r. wynoszą co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.
- Ponosić nakłady na działalność B+R i/lub wdrożyłeś innowację w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych przed złożeniem wniosku (potwierdzone sprawozdaniem PNT-01, PNT-02 lub PNT-02-u składanym do GUS).
Działanie 2.25 „Promocja marki innowacyjnych MŚP” to doskonała okazja dla polskich przedsiębiorców, aby zwiększyć swoją obecność na rynkach światowych, nawiązać nowe kontakty biznesowe i skorzystać z finansowego wsparcia. Udział w targach oraz misjach może przynieść korzyści, które przyczynią się do dalszego rozwoju i sukcesu firmy na arenie międzynarodowej.
Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem dofinansowania na wyjazd na targi w ramach działania 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP lub masz więcej pytań skontaktuj się z nami!